Artikelen
- ‘Antwerpse Zuiderdokken zijn plek van rendez-vous’, Tijdschrift Ruimte, Antwerpen, 2013
- ‘Brand als inspiratiebron voor stedelijke vernieuwing’, ROM magazine, 2007
- ‘Branding van vrijwilligerswerk: maken van verschil’, Utrecht, 2007
- ‘Wijkbranding. Merk en kernwaarden als leidende principes voor de aanpak van een wijk’, Tijdschrift Stadswerk, Utrecht, 2004
- ‘Het succes van branding in de naoorlogse flatwijk Nieuwland’, 2003
Boeken
- Hans Kars en Rian Peeters. Gebiedsbranding. Samen werken aan succesvolle wijken (De Haagse Hogeschool, Den Haag 2019).
- Woningverbetering stap-voor-stap (Stichting Polderlab, De Bilt)
- Vakmanschap in Zuiderzeewijk (Stichting Polderlab, De Bilt)
- Vakmanschap in Atolwijk. Hoe particulieren hun woning opknappen in Lelystad (Stichting Polderlab, De Bilt, 2017).
- Verhalen in beeld. Bewoners en werkers over hun wijk, buurt en dorp (M&R, De Bilt, 2018).
Rapporten
Zie onze projectenM&R, de Bilt 2018).
Brochures, briefings, bundels
- Schootboek Enschede stijgt. Bijdrage aan de zoektocht naar de Toekomst van Enschede.
- Zes portretten uit Twekkelerveld (verhalenbundel bewoners Twekkelerveld, Enschede, 2007)
- Twekkelerveld: Alles aanwezig (merkbrochure Twekkelerveld Enschede, 2007)
- Mekkelholt leeft! (briefing herontwikkeling Mekkelholt Enschede, 2009)
- Zes portretten uit Schipperskwartier (verhalenbundel bewoners Schipperskwartier Den Haag, 2006)
- Schipperskwartier. Thuishaven voor ondernemende mensen (merkbrochure Schipperskwartier, Den Haag, 2006)
- Heijplaat. Ondernemend wonen in een stadshaven (merkbrochure Heijplaat, Rotterdam)
- Noord aan de Rotte (verhalenboek ter afsluiting van het URBAN II-programma Noord aan de Rotte (Rotterdam)
- Zevenkamp. Natuur in de buurt, kinderen voorop (merkbrochure Zevenkamp, Rotterdam, 2006)
- Oud-Mathenesse. Wonen aan de grens (merkbrochure Oud-Mathenesse, Rotterdam)
- Spijkenisse-Zuidwest: het beste van twee werelden (brochure Spijkenisse)
- Verhalenronde Nieuwland, Negen verhalen van bewoners. februari 2002. (Verhalenronde Nieuwland aan Zet, Schiedam)
- Schiedam-Oost. Rustig stedelijk wonen. (merkbrochure Schiedam-Oost, 2007)
- Zes portretten uit Schiedam-Oost (verhalenbundel bewoners Schiedam-Oost, 2007)
- Katholieke Scholenstichting Utrecht, samenvatting strategisch beleidsplan 2009-2013 (zakboekje 2009)
Video’s
- Nieuwland aan zet (1:20 minuten, beeld start tentoonstelling en negen verhalen van bewoners, Dubbelklik producties, 2001)
- Wijkbranding in het Haagse Schipperskwartier. Een onderzoek naar de toekomst van een volkswijk (11 minuten, proces van wijkbranding in vijf stappen, Dubbelklik producties, 2006)